tiistai 5. kesäkuuta 2012

Spending my time, watching the days go by

Heippahei pitkästä aikaa tekstin muodossa! :)

Täällä ruudun toisella puolella kirjoittelee sekä henkisesti että fyysisesti melko väsynyt vaihtari. Koko viime viikonloppu meni varsin leppoisasti opiskelun ja urheilun parissa. Mihinkään muuhun mulla ei oikeastaan ollut aikaa eikä suoraan sanottuna edes mielenkiintoa.

Kaikesta tästä uupumuksesta voin osittain syyttää torstain bilettämistä yhdistettynä perjantain aamuluentoon. Vaikka koko viikonloppu menikin torstaista toipumiseen, oli se kyllä sen arvoistakin. En oo pitkään aikaan käynyt tuulettamassa päätäni ja nyt kun kerrankin kysyttiin mukaan, ei siinä auttanut kuin lähteä sen enempää miettimättä. Olin silti lievästi sanottuna hieman hämilläni, kun huomasin Stadt Café-nimisen baarin olevan aivan täpötäynnä. Seuran lisäksi musiikit oli todellakin kohdillaan; Ihan niin kuin Dj ois lukenut mun ajatukset ja soittanut juurikin ne biisit, jotka halusin kuulla! :)

  • Pitbull: Give me everything feat. Ne-Yo, Afrojack & Nayer
  • T-Pain: Turn all the lights on feat. Ne-Yo
  • Dj Antoine: Ma Chérie feat. Beat Shakers
  • Rihanna: We found love 
  • Taio Cruz: Troublemaker
  • David Guetta: Titanium feat. Sia 
  • Pitbull: International love feat. Chris Brown
  • David Guetta: Memories feat. Kid Cudi
  • Carly Rae Jepsen: Call me maybe
  • Nayer: Suavemente feat. Pitbull & Mohombi
  • Avicii: Levels
  • Flo Rida: Whistle 
  • Dj Antoine vs. Timati: Welcome to St. Tropez feat. Kalenna
  • Madonna: Girl gone wild
  • David Guetta: Turn me on feat. Nicki Minaj
  • Maroon 5 feat. Christina Aguilera: Moves like Jagger
  • Pitbull: Hotel room service 
  • Don Omar: Danza kuduro feat. Lucenzo
  • Chris Brown: Yeah (3x)
  • David Guetta: Little bad girl feat. Taio Cruz
  • Flo Rida: Wild ones feat. Sia 
  • LMFAO: Party rock anthem feat. Lauren Bennett & Goon Rock 

Mikäli joskus eksytte Innsbruckiin ja mietitte, että ois mukavaa lähteä vähän viihteelle, kannattaa painaa Stadt Cafén nimi mieleen. Oon ollut siellä tosin vain muutaman kerran, mutta niiden kertojen ja muiden tarinoiden perusteella voin sanoa, että siellä on aina hyvä meno ja paljon porukkaa. Tosin tuo ihmismäärä ei oo siellä aina niin kiva juttu; torstaina esimerkiksi sisällä oli niin tajuttoman kuuma, että koko ajan sai rampata tanssilattian ja ulko-oven väliä + että koko ajan oli sellainen fiilis, että joku on selässä kiinni. Se, mikä täällä on pistänyt mun silmään, on se, että usein tanssilattialla on enemmän miehiä kuin naisia. Ottakaahan suomalaiset miehet näistä mallia! ;) 

Vaikka viikonloppu menikin tosiaan melko alavireisesti, suupielet alkoivat kuitenkin lauantaina vähitellen nousta ylöspäin niin kuin näkyy: 




Jos tarkemmin asiaa ajattelen niin lauantai taisi olla viikonlopun ainoa päivä, joka jäi niin sanotusti plussan puolelle. Perjantai kun meni aivan pipariksi lyhyiden yöunien takia (en silti ollut edes kovin pahantuulinen niin kuin yleensä väsyneenä) ja sunnuntai nyt tunnetusti ei oo koskaan ollut mun päivä.

Tää mun väsynyt ja erittäinkin stressaava olotila johtuu myös siitä, että mulla iski viikonloppuna aivan järkyttävä paniikki pääsykokeiden suhteen. Jotenkin musta tuli niin ADHD, etten vain pystynyt olemaan yhtään paikallani saati pitämään ajatuksiani kasassa. Koko ajan päässä pyöri ajatus " Lue, lue, lue ja vielä kerran lue! ", mutta samaan aikaan kaikki ajatukset oli pääkopassa aivan solmussa. Tuntui, ettei mikään tieto löytänyt enää tietään muistiinpanoista päähän, vaikka kuinka yritti. Siinä vaiheessa mun pänttäys oli luokkaa " Hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala .. ai mikä se hauki on? " 

Pari päivää sitten tajusin konkreettisesti myös sen, miten lähellä mun Suomen vierailu on. Ennen ajatus Suomessa käymisestä on aiheuttanut mun päässäni vain jonkinlaista mielipahaa, mutta nyt oikeastaan oon ihan odottavaisin mielin. Väistämättä mua kuitenkin hämmentää tieto siitä, että oon lähdössä käymään kotona ensimmäisen kerran tammikuun jälkeen. Vaikka oon usein sanonut, ettei mulla juurikaan oo ollut koti-ikävää  täällä Itävallassa ollessa, on ihan uskomattoman ihanaa nähdä tuttuja ihmisiä pitkästä aikaa. Muutaman kerran oon jo tässä parin päivän sisään tirauttanut kyyneleet siitä ajatuksesta, että pian sitä pääsee hetkeksi takaisin ihmisten pariin, joita on niin kovasti kaivannut kaikki nää kuukaudet. Mun fiiliksistä kertoo aika paljon myös se, että kyyneleet alkoi valua pitkin poskia, kun kirjoitin tuota edellistä lausetta. Kyllä sitä kummasti tajuaa sen, mikä on itselle oikeesti tärkeää, kun on itse vähitäänkin satojen, ellei jopa tuhansien kilometrien päässä kotoa. 

Jotta tää mun kirjoittaminen ei mee aivan kyynelten ja pahan mielen vuodattamiseksi, taidan päättää tämän bloggauksen tuttuun tapaan muutamaan biisiin. Jotta kenellekään ei jäisi huono fiilis tästä, pistetään kehiin pari kappaletta, jotka takaa ainakin mulle itselleni hyvän mielen :)


P.S. Toivon sydämeni pohjasta, että tapaan mahdollisimman paljon tuttuja visiittini aikana. Ilmoitelkaahan siis itsestänne niin törmäillään! :) (ei kiitos kuitenkaan niin kovaa, että mun mustelmakokoelmani saa jatkoa!)

Otsikko: Roxette: Spending my time 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti