tiistai 17. tammikuuta 2012

I'm still alive!

Kaikkien aikojen surkein bloggaaja heräilee talviunilta ja ilmoittaa olevansa vielä hengissä.

Aattelin tässä lähipäivinä kirjoitella pidempää bloggausta fiiliksistä ja siitä, miten täällä Innsbruckissa noin yleisesti ottaen menee kahden viikon Suomen reissun jälkeen.

Seuraavassa kuitenkin muutama kuva mun viime aikojen projektista. Miesten iloksi tälläkin bloggauksella on ainakin osittain tekemistä muodin kanssa, koska oon siivoillut aika paljon mun vaatekaappia heitellen vaatteita pihalle. Tavoitteena siis löytää tyyli, joka koostuu aivan perusvaatteista, joita voi miksailla hyvin keskenään. Tässä tämän päivän esimerkki:

Muokkausohjelma teki mulle tepposet, kun yritin saada muutettua tän kuvan valoisuutta.

Tässä toi mun pieni projekti eli seinällä roikkuva sisustuselementti pääsee oikeuksiinsa ja väritkin on kohdillaan. 


Tarkoitus ei ollut blogata pelkästään pukeutumisesta vaan myös biiseistä, joita oon löytänyt koneeni syövereistä ja joihin oon rakastunut uudelleen vuosien jälkeen. Osa listan biiseistä on toki uudempaakin matskua ja jotka on listoilla vielä tälläkin hetkellä. Nyt siis fiilistelylista, ei mitään jumputijumputi-tanssibiisejä

  • Dido - Here with me : Tätä on tullut kuunneltua viimeset pari päivää repeat päällä ihan kiitettävästi. Olin kyl tosi pieni silloin, kun tää biisi löi itsensä läpi vuonna -99 mutta jotain sellasta tässä on vieläkin, mikä kolahtaa muhun yhtä lailla kuin silloinkin. 
  • Adele - Someone like you : Ehdottomasti parhaita fiilistelybiisejä. Biisin sanoitus tuntuu syvällä, erityisesti lause " Sometimes it lasts in love, but sometimes it hurts instead. " 
  • Chisu - Sama nainen: Tykkään Chisun matskusta tosi paljon, mutta tää on mun ehdoton lemppari. Tässäkin kappaleessa sanoitus on se, joka erityisesti on mun mieleen. " Mut mussa ei oo mitään, mussa ei oo mitään uutta. Oon vielä samanlainen. Sama mieli, sama sydän. Sama nainen. " 
  • Keane - Somewhere only we know: Tämä biisi on mulle kohtalaisen uusi tuttavuus mutta sitäkin rakkaampi. Tässä sanoitus ja melodia + laulajan ääni tekee sellaisen lopputuloksen, ettei voi olla herkistymättä. 
  • Coldplay - In my place: Fiilistelybiisien kingi for sure! Kappale on vuodelta 2001 ja vielä 11 vuotta myöhemminkin mä fanitan tätä, joten tässä täytyy olla jotain tosi spesiaalia. " In my place, in my place, were lines that I couldn't change. I was lost, oh yeah. " " I was lost, I was lost, crossed lines I shouldn't have crossed. I was lost, oh yeah. " Pommivarma itkubiisi. 
  • Beyoncé - Halo : Ilman Beyoncéta tää koko biisi ei olisi yhtään mitään, huippu.
  • Volbeat - Fallen : Oon vissiin saanut mun veljeltä vaikutteita tän Volbeatin suhteen. Tuntuu, että hurahdan tähän kappaleeseen vaan koko ajan kovemmin, hurjaa. 
  • Avril Lavigne - Wish you were here (acoustic version)
  • Christina Perri - Jar of hearts: Sanoitus on taas sitä luokkaa, ettei voi olla tykkäämättä. 
  • Ace of Base - Life is a flower: " Carry on smiling and the world will smile with you. " 
  • Kaija Koo - Kaunis rietas onnellinen: Tää kappale on suoraan mun elämästä, enpä voisi samaistua enempää! 
  • Kaija Koo - Vapaa: " En tiedä onko se väärin, kun en suostunutkaan pystyyn kuolemaan. Sillä niin olis käynyt, jos ois jäänyt eiliseen kii. " 
  • Nickelback - When we stand together
  • Brandon Flowers - Only the young: Tässä kappaleessa on jotain niin mystistä, että ajaudun joka ainut kerta tätä kuunnellessani ihan omiin maailmoihini. Tässä on jotain sellasta, johon en koskaan kyllästy. 
  • Eppu Normaali - Vuosi 85: Eppujen paras biisi, jos multa kysytään. 
  • Anssi Kela - Nummela: Suomalaista musiikkia parhaimmillaan!
  • Haloo Helsinki! - Kuule minua: " Ei rakkaus käyttämällä kulu, se vahvistuu. Eikä liekki pala vakan alla, se tukahtuu. Eikä maailma paremmaksi muutu, jossei sitä paremmaksi tee. " 
  • PMMP - Päiväkoti: Harvemmin muhun suomalainen musiikki kolahtaa mutta PMMP:n tuotannosta tykkään todellakin paljon. Tää kappale on kyllä kaunis kuin mikä, huhhuh. 
  • Snow Patrol - Chasing cars: Kyseinen kappale kuuluu ehdottomasti hitaiden biisien aatelistoon, parhautta! " I don't quite know how to say, how I feel. Those three words are said too much but not enough. If I lay here, If I just lay here, would you lie with me and just forget the world? "
  • James Blunt - No tears: Tämä on mun suosikkeja Jamesin uusimmalta levyltä. Samaisella levyllä on monta muutakin hyvää biisiä, mutta tässä on jotain aivan erityistä. 
  • Chisu - Sabotage
  • Egotrippi - Matkustaja: " On olemassa asioita, niin kipeitä ja vaikeita, ettei niistä puhumalla selviä. " 
  • Nelly Furtado - Say it right
  • Rihanna - I love the way you lie feat. Eminem
  • Hurts - Stay
  • Poets of the Fall - Sleep: Jos tämä kappale ei oo tuttu niin suosittelen lämpimästi. Tässä on jotain niin unenomaista ja hienoa, että kolahtaa pelkästään jo tunnelmansa takia. 
  • James Blunt - 1973
  • Kutless - Promise of a lifetime
  • Natasha Bedingfield - Soulmate: " Who doesn't long for someone to hold? Who knows how to love you without being told? Somebody tell me why I'm on my own, if there's a soulmate for everyone. "
  • Suurlähettiläät - Silta
  • Scandinavian Music Group - Vieläkö soitan banjoa? : Iso kiitos Sannille, jonka avulla tutustuin tähän kappaleeseen joulukuussa 2010. 
  • Sting - Fields of gold
  • Jippu & Samuli Edelmann - Jos sä tahdot niin
  • Adele - Set fire to the rain
  • Simple Plan - Welcome to my life: Oon tykännyt tämän bändin materiaalista jo tosi monta vuotta ja varsinkin tätä biisiä tulee fiilisteltyä usein, jos on huono päivä. 
  • B.o.B - Airplanes feat. Hayley Williams & Eminem
  • Bruno Mars - The lazy song: Tästä saa piristystä huonoimpiinkin päiviin. 
  • Juha Tapio - Ohikiitävää: En oo hirveästi viime aikoina kyseistä biisiä kuunnellut, mutta tykkään tästä joka tapauksessa erittäin paljon. Valehtelematta yksi kauneimmista suomalaisista kappaleista.
  • Linkin Park - Shadow of the day
  • Maroon 5 - She will be loved
  • Dirty Money - Coming home feat. Skylar Grey 
  • Nickelback - How you remind me: Chad Kroegerin ääni herätti mun huomion jo vuosikausia sitten, kun kuulin tämän ensimmäisen kerran. Ihan mieletön kappale, en voi muuta sanoa. 
  • Tehosekoitin - Hetken tie on kevyt
  • Tiktak - Kyyneleet
  • PMMP - Joutsenet: " Aina kovaa, ei ikinä pehmeää. Enkeleitä ei meille riitäkään. Mene vaan, mä voin kääntää pään. Vaikeaa selittää ja ymmärtää, miten toisesta aina jälki jää, mene vaan. " 
  • Within Temptation - Utopia feat. Chris Jones
  • The Killers - Human
  • Robbie Williams - She's the one
  • Scorpions - Still loving you: Aivan mieletön, mitäs sitä muuta lisäämään. 
  • Simple Plan - Untitled
  • Take That - The flood
  • Teleks - Siivet: " Jokainen laittaa kiinni siivet selkäänsä, sen kaiken, mikä niistä on jäljellä. Niin sydän vähitellen arpeutuu. " 
  • Nelli - Pidä musta kii
  • Vanessa Carlton - A thousand miles

Loppukevennyksenä heitän teille vielä pari kuvaa. Minä, joka koko ikäni oon sydämeni pohjasta vihannut punaista väriä, päätin sitten repäistä ja oikein kunnolla. Enjoy! 



Peace! 

Oikein mukavaa viikkoa sinne Suomeen, toivon mukaan teillä on hauskempaa kuin mulla! :) Meikän täytyy nimittäin herätä tällä viikolla varmaan joka aamu aikaisin kirjastoon lukemaan tentteihin. Yritys on kova mutta lopputuloksesta en mee sanomaan yhtään mitään. Noh, eiköhän me Tanjan kans pärjätä .. on meinaa vähän pakko.

Niin ja tärkeä tieto kavereille: Suomipuhelin päätti jatkaa jälleen talviuniaan. Pommittakaa mun Itävallan liittymää tai laittakaa viestiä bookiin tai meiliin, jos tulee jotain. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti