lauantai 29. lokakuuta 2011

Das Heimweh

Hej alla!


Niin kuin eilen jo Facebookissa hehkutin, sain eilen Suomesta paketin. Koomista tässä on se et toi paketti oli ollut Innsbruckissa jo jonkin aikaa mut ite en vaan tiennyt siitä mitään. Sain alkuviikosta iskältä tekstarin et onko pakettia näkynyt, seuraavana päivänä tekstarin et paketti on täällä jossain mutta kukaan ei tiedä missä. Onneks mulle toissapäivänä tulikin sit viesti et pitää soittaa kuljetusfirmaan ja sopia, milloin se paketti tuodaan mulle. Koska puhelimen toisessa päässä ollut nainen ei osannut mulle sanoa tarkkaa aikaa, mihin aikaan paketti tuotaisiin, aattelin et mun päiväni menee ihan pilalle sen takia et odottelen pakettia saapuvaksi. (kuljetusaika 8.00-18.00) Hyvissä ajoissa paketti kuitenkin löysi tiensä kotiin ja ite olin tosi tyytyväinen. Koska en tarkkaan tiennyt, mitä mun vanhemmat oli laittanu pakettiin, avasin sen harvinaisen äkkiä. Pääasiassa paketissa oli vaatteita talvea varten mut oli siel muutama kyl harvinaisen ilahduttavakin löytö. Hajosin aika totaalisesti ku löysin sieltä yhden Kankaanpään Seudun ja Jenkkipurkkaa. Pakettia availlessani mietin itekseni et miten paljon oikeesti ilahduin siitä. Myönnettäköön et pieni koti-ikävä siinä iski mut pääasiassa toi lähetys antoi mulle vaan positiivista fiilistä ja energiaa.

Illalla ois ollut Bad taste-nimiset bileet Stadtsälessä (samassa paikassa kuin ysäribileet) mut päätin tällä kertaa jättää noi partyt väliin. Ei ollut jotenkin yhtään sellanen fiilis et jaksaisin mennä sinne bileisiin toisten tönittäväks ja heilumaan ite kyynärpäät ojossa. Mieluummin lähdin alkuillasta lenkille ja otin loppuillan rennosti. Koti-ikävä iski astetta pahemmin ku pääsin lenkiltä kotiin, en tie minkä takia. Voi hyvin olla et olin jo siinä vaiheessa iltaa niin väsynyt et tunteet purkautui sen takia voimakkaasti tai sit kyse oli jostain muusta. Tai no okei, osaltaan toi oli mun omaa vikaa ku aloin kuuntelemaan sellasia biisejä, jotka saa mut lähes aina itkemään. Toi tunteiden purkautuminen oli kuitenkin vaan hyvä juttu, koska se helpotti mun oloa tosi paljon. 

Sopivasti aihepiiriin liittyen listaan tähän biisit, joita tulee kuunneltua koti-ikävän iskiessa ja jotka muistuttaa mua Suomesta:

  • Keane - Somewhere only we know
  • Anssi Kela - Nummela
  • Haloo Helsinki! - Maailman toisella puolen
  • Avril Lavigne - Wish you were here
  • SMG - Vieläkö soitan banjoa?
  • Tehosekoitin - Hetken tie on kevyt
  • Coldplay - In my place
  • James Blunt - Stay the night
  • Sunrise Avenue - Hollywood hills
  • Egotrippi - Matkustaja
  • Beyoncé - Halo
  • Sara - Rauhan aika
  • G-Powered - Kotiin
  • Eppu Normaali - Vuosi 85
  • Simple Plan - Everytime
  • Brandon Flowers - Only the young
Joistakin noista biiseistä on tosi vaikea sanoa miks ne kolahtaa niin voimakkaasti. Joistakin biiseistä tulee mieleen muistot ja tietyt ihmiset mut tossa listassa on myös monta sellasta biisiä, jotka vaan uppoo muhun ilman et niihin liittyis mitään konnotaatioita.

Päätän tän postauksen yhteen kuvaan, joka herättää mussa itsessäni ainakin paljon ajatuksia. Mukavia viikonloppuja kaikille tasapuolisesti täältä Keski-Euroopasta! :)  

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti