perjantai 30. maaliskuuta 2012

What happens in Vienna, stays in Vienna?

Kyllä, selvisin Wienistä ja viel suhteellisen hyvissä sielun voimissa. :) Vaikka onhan se kieltämättä hiukan riskialtista päästää pienen suomalaisen tuppukylän kasvatti itsekseen ihmettelemään miljoonakaupunkiin. Kaikki sujui kuitenkin varsin mallikkaasti: junat kulki ajallaan, löysin hotelliin + keikkapaikan ilman karttaa ja selvittiinhän konsertistakin ihan kunnialla. Reissun ainoana miinuksena se, etten vieläkään ehtinyt koluamaan Wieniä kunnolla. Vielä pitää ilmeisesti yksi reissu tehdä sinne, jotta olisi kaupungista edes jonkinlainen käsitys.

Mun hotelli sijaitsi Wienin ns. pääkadulla, joten oli todellakin helppo löytää. Mulla tosin oli tosi huonossa muistissa, että missä kyseinen hotelli tarkkaan ottaen sijaitsee. En ottanut majoituksen etsimisestä sen suurempia paineita, sillä painelin heti ensimmäisenä kaupoille. Aikaa mulla ei tosiaankaan ollut paljon, mutta pitihän nyt miljoonakaupungin tarjonta pikaisesti tutkia läpi. Pienen shoppailukierroksen jälkeen suorastaan juoksin pää kolmantena jalkana hotellille, vaihdoin vaatteet ja suuntasin Gasometer-nimiseen halliin, jossa Simple Plan esiintyi. 

Tässä vielä muutamat kuvat mun majoituksesta, joka oli hinta-laatu-suhteeltaan varsin hyvä, voin vain suositella! :) Mitenköhän toi sana hinta-laatu-suhde muuten oikeesti kirjoitetaan? hintalaatusuhde / hinta-laatusuhde / hinta-laatu-suhde? Kielikorva sanoo, että eka se ei ainakaan taida olla, mutta muuten menee ihan arvaamiseksi. 












Ready to rock!
Ovet Gasometeriin aukesivat mun lipun mukaan seitsemältä. Olin itse paikalla vähän jälkeen seiskan ja koin kyl melkoisen järkytyksen: Halliin oli siinä vaiheessa jo niin järkyttävä jono, että teki kyl mieli oikeesti kääntyä ympäri ja mennä takas hotelliin. :D Onneksi kuitenkin ryhdistäydyin ja menin kiltisti jonon jatkoksi. Venattuani about 50 minuuttia pääsin vihdoin sisään lämmittelemään ja nostattamaan fiilistä. 

Kasilta Simple Planin lämppäribändi We The Kings alkoi soittamaan. Olin ensin aika skepinen bändin tuotantoa kohtaan, mutta lopulta se alkoikin kuulostaa aika hyvältä. Palattuani Innsbruckiin kuuntelin We The Kingsin matskua vähän lisää ja tykästyin koko ajan enemmän. Kesti vain hetken totutella siihen, että bändin laulaja näytti keikalla aivan Nickelbackin laulajalta Chad Kroegerilta. Muutaman kerran piti hieraista silmiä. :D 

Mun monen vuoden odotus palkittiin vähän jälkeen yhdeksän, kun Simple Plan astui lavalle. Keikka oli kyl kokonaisuudessaan ihan uskomattoman energinen ja mahtava! :) Multa on jälkeenpäin kyselty et vastasiko SP:n konsertti mun odotuksia ja pakko tähän on kyl vastata, että ei. Olin varsin pöyristynyt tajutessani, että melkein kaikki bändin esittämät biisit oli vanhaa tuotantoa, vaikka kyseessä oli kuitenkin viime vuonna ilmestyneen uusimman levyn kiertue. Tästä syystä en ihan kaikkien biisien mukana pystynyt ihan laulamaan. (huutamaan) Valehtelisin, jos väittäisin, etten ollut yhtään pettynyt, kun mun lempparilevyn biiseistä soitettiin vain kaksi. Kokonaisuudessaan Simple Planin keikka oli kyl melkoinen spektaakkeli eikä sellaista kyl tosiaankaan joka päivä pääse näkemään. Ensi kerralla pitää kuitenkin muistaa, että kaikista ahdistavinta on olla keskellä yleisöä.




Gasometer
Keikan ensimmäinen onnistunut otos ja tässä lopputulos ;) 













Love you, Pierre Bouvier.



Jos teitä kiinnostaa käydä kuuntelemassa Wienin keikalta muitakin biisejä, niin sehän käy kätevästi seuraavan linkin kautta: http://www.youtube.com/results?search_query=simple+plan+vienna+2012&oq=simple+plan+&aq=0p&aqi=p-p2g8&aql=&gs_l=youtube-psuggest.1.0.35i39l2j0l8.3115l5342l0l6792l16l14l2l0l0l0l291l1528l1j4j4l9l0.

Yritin linkittää teille noita videoita Youtuben kautta tänne, mutta jälleen Blogger pisti mulle siihen malliin hanttiin, että päätin luovuttaa.

Kuvat ei suinkaan pääty vielä tähän, ekstrana kuvia junamatkan varrelta + muutama itse junasta.

























Koska matka Innsbruckista Wieniin kestää junalla reilut viisi tuntia, mulla oli aikaa kuvailla ja mietiskellä kaikenlaista. Junasta otetut kuvat on menomatkalta, paluumatkan junassa oli sellaiset erikoiset " kopit. " (max. 6 matkustajaa / koppi)

Mulla sinänsä ei olis mitään kiirettä mennä nukkumaan, koska oon (kas kummaa ja yllättäen) taas lomalla, tällä kertaa 2,5 viikkoa. Parempi kuitenkin nukkua johonkin väliin, sen verran univelkoja alkanut taas jostain kertymään.

Palailen bloggausten pariin taas mahdollisimman pian, mukavaa viikonloppua kaikille! :)





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti